در حال بارگزاری

ریفرال مارکتیک یا بازاریابی از طریق مشتریان

ریفرال مارکتینگ

ریفرال مارکتینگ (Referral Marketing) چیست؟

ساده ترین تعریفی که می توان از ریفرال مارکتینگ (Referral Marketing) یا بازاریابی ارجاعی داشت ” فرایندی است که طی آن مشتریان راضی فعلی با توصیه های خود مشتریان جدید را به خرید محصولات یا خدمات یک برند ترغیب می کنند “. در عمل، این مشتریان به واسطه تجربه شخصی خود نسبت به استفاده از یک محصول یا خدمت به طرفداران برند (Brand Advocates) تبدیل می شوند.

در ریفرال مارکتینگ، مشتریان توصیه های خود را از طریق کانال های گوناگونی مطرح می کنند از جمله این روش ها می توان به صحبت با دوستان و آشنایان، نقدها و نظرات (Reviews) در فروشگاه های آنلاین و شبکه های اجتماعی اشاره کرد. یعنی چه توصیه خرید یک محصول در اینستاگرام توسط یکی از آشنایان و چه حتی کامنت هایی که در سایتی مثل سایت دیجیکالا می خوانید به عنوان بخشی از ریفرال مارکتینگ در نظر گرفته می شوند.

مهم ترین نکته در یک استراتژی بازاریابی ارجاعی موفق، تشویق مشتریان به ارائه توصیه هایشان در دراز مدت است. در این متد بازاریابی هر چه تعداد مشتریان فعلی تان بیشتر باشد شانس موفقیتتان افزایش می یابد.

ریفرال مارکتینگ چگونه به کسب وکار شما کمک می کند؟

در ریفرال مارکتینگ، مشتریان شرکای تبلیغاتی شما می شوند. این استراتژی بازاریابی بر مبنای مشتریان راضی فعلی که خواسته ها و آرزوهایشان به کمک محصول یا خدمت شما برآورده شده است، شکل گرفته است. برای موفقیت در ریفرال مارکتینگ لازم است که همواره مشتریان خود را به شکل منظم تجزیه و تحلیل کنید و با انجام تحقیقات بازار مشتریان خود را بهتر بشناسید و از نیازهای آنان آگاه شوید.

در گام دوم می بایست مشتریان خود را ترغیب به صحبت در مورد تجربه مثبتی که با محصول یا خدمت شما داشته اند، نمایید. یکی از روش های مناسب برای این کار استفاده از هدایای انگیزشی مثل تخفیف ها یا هدایای تبلیغاتی است.

حالا شما در نظر داشته باشید که هر مشتری که به باشگاه مشتریان شما از طریق دستگاه اضافه میشود ، بتواند دوستان و آشنایان خود را ( تعداد دعوتنامه ها توسط شما قابل تنظیم میباشد ) برای خرید از مغازه شما دعوت کند و بابت هر ورود موفق ( مشتری دعوت شده ، وارد باشگاه مشتریان شما شود ) مقدار ریالی که مشخص کرده اید را بعنوان هدیه و پاداش دریافت کند و در خرید های بعدی خود از این اعتبار استفاده کند. این شیوه نوین ترین و بهینه ترین شیوه بازاریابی هوشمند میباشد که بعلت دریافت پاداش نقدی بسیار تاثیرگذار و هدفمند میباشد.

در هر دو دستگاه SMSBOX  و CLUBBOX امکان ریفرال مارکتینگ بصورت رایگان و بدون نیاز به خریداری افزونه ای وجود دارد.

در دستگاه های SMSBOX مقدار ریالی پاداش ریفرال بر روی پنل شما و در قسمت باشگاه مشتریان لحاظ میگردد و در دستگاه CLUBBOX در صورت صادر شدن کارت هوشمند اعتباری به کارت اعتباری مشتری اضافه میشود و تمامی این تراکنش ها در پنل اختصاصی شما قابل مشاهده میباشد. برای اطلاعات بیشتر میتوانید فایل PDF را دانلود فرمایید.  دانلود

چت واتس آپ
واتس آپ
سلام، چطور میتوانم کمکتون کنم ؟