تماس تلفنی پیام واتساپ
وبلاگ ریفرال مارکتینگ (بازاریابی ارجاعی)

ریفرال مارکتینگ (بازاریابی ارجاعی)

ریفرال مارکتینگ (بازاریابی ارجاعی)

ریفرال مارکتینگ (بازاریابی ارجاعی)

ریفرال مارکتینگ چیست؟

ریفرال مارکتینگ (Referral Marketing) یا بازاریابی ارجاعی، فرآیندی است که طی آن مشتریان راضی فعلی، با توصیه‌های خود، مشتریان جدید را به خرید از یک برند ترغیب می‌کنند. این مشتریان با توجه به تجربه مثبت شخصی خود، به طرفداران برند (Brand Advocates) تبدیل می‌شوند.

مشتریان از طریق کانال‌های مختلفی مانند:

صحبت با دوستان و آشنایان

نقد و نظر در فروشگاه‌های آنلاین

شبکه‌های اجتماعی
توصیه‌های خود را ارائه می‌دهند.

مهم‌ترین نکته در یک استراتژی موفق بازاریابی ارجاعی، تشویق مشتریان به ارائه توصیه در درازمدت است.

ریفرال مارکتینگ چگونه به کسب‌وکار شما کمک می‌کند؟

در این روش، مشتریان به شرکای تبلیغاتی شما تبدیل می‌شوند. برای موفقیت باید:

مشتریان خود را به‌طور منظم تحلیل کنید

از طریق تحقیقات بازار، نیازهای آنان را بشناسید

مشتریان را به صحبت درباره تجربه مثبتشان ترغیب کنید

از هدایای انگیزشی مانند تخفیف یا هدایای تبلیغاتی استفاده کنید

سیستم ریفرال مارکتینگ در SMSBOX PRO:
هر مشتری که به باشگاه مشتریان شما از طریق دستگاه اضافه می‌شود، می‌تواند دوستان و آشنایان خود را (تعداد دعوت‌نامه‌ها توسط شما قابل تنظیم است) برای خرید دعوت کند. به ازای هر ورود موفق، مبلغ ریالی که مشخص کرده‌اید را به عنوان پاداش نقدی دریافت می‌کند و از آن در خریدهای بعدی استفاده می‌نماید. این اعتبار میتواند بصورت خودکار بر روی کارت اعتباری مشتریان واریز گردد. ( درصورتی که کارت برای مشتری مورد نظر از قبل صادر شده باشد )

این روش، نوین‌ترین و بهینه‌ترین شیوه بازاریابی هوشمند است که به دلیل پاداش نقدی، بسیار تاثیرگذار و هدفمند عمل می‌کند.

 

امکانات ریفرال مارکتینگ در SMSBOX PRO:

✅ امکان تنظیم تعداد دعوت‌نامه برای هر مشتری

✅ تعیین مبلغ پاداش به ازای هر عضوگیری موفق

✅ ثبت خودکار پاداش در پنل کاربری

✅ امکان استفاده از اعتبار در خریدهای بعدی

✅ مشاهده تمامی تراکنش‌ها در پنل اختصاصی

✅ بدون نیاز به خرید افزونه جداگانه

✅ امکان واریز مبلغ هدیه بر روی کارت اعتباری بصورت خودکار